Egy honlap sikerességéhez feltétlenül hozzá tartozik a keresőoptimalizálás. Hogy ez miért fontos? Mert csak a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével lesznek vásárlóid. Viszont ez nem megy gyorsan csinálni. Nézzük sorjában.

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre:

 1. Mielőtt még regisztrálnál egy domaint,  el kell döntened, hogy kiknek akarsz majd árulni, kik a célcsoportod. Például kisgyermekes anyukák vagy kereskedők vagy online szakemberek. Ha már megvan, hogy kik lesznek a célcsoportod  és mi a terméked, akkor bizonyos programok segítségével utánatudsz nézni, hogy melyek azok a kulcsszavak amiket legtöbben beírnak a termékeddel kapcsolatban és annak alapján döntesz, hogy mi legyen a domainod vagyis a honlapodnak a címe.

2.  Regisztrálod a domain címed és  elkészítetted a honlapodat. Közben folyamatosan töltsd fel az oldaladat tartalommal. De jó tartalommal, olyannal amik az embereket érdekli. Ez azért fontos, mert ha a látogatók az oldaladra érkeznek és nem tetszik nekik amit az oldaladon látnak, akkor nagyon gyorsan tovább lépnek. Te pedig potenciális vásárlótól esel el. Arról nem is beszélve, hogy a Google nem szereti a rossz tartalmakat és az algoritmusa olyan profi, hogy különböző preferenciákat mér. pl. hogy egy látogató mennyi ideig tartózkodik a honlapodon.

3. Ha már van tartalom az oldaladon akkor a következő lépés Adwordsözni. Pénzbe kerül ez igaz, de nagyon hasznos és ami a legfontosabb csakis potenciális vásárlók mennek az oldaladra és rengeteg időt spórolsz meg. Az Adwords segítségével a google keresőben az első között  vagy, tudsz kísérletezni, hogy milyen kulcsszóra jön a legtöbb látogató a honlapodra és miből lessz a legtöbb vásárlás. Szerintem 2-3 hónap Adwordsözés után már szép konverziót lehet levonni az eredményekről.

4. Ezután kezdődik meg az igazi munka, a keresőoptimalizálás vagy más néven SEO. Erre azért van szükség, hogy a Google organikus keresőjében is a honlapod ott legyen az elsők között, vagy legalábbis az első oldalon. Tehát ne csak akkor amikor fizetsz. Ekkor jön a nagy kérdés, mégis hogyan kezdjek hozzá?

5.  A honlapodat linkelni kell más oldalakra. PR cikkek kell, hogy megjelenjenek rólad, a vállalkozásodról. A honlapod linkét linkkatalógusokba kell elhelyezned stb. A legfontosabb, hogy azokat a kulcsszavakat használd anchor textnek, amiket teszteltél a Google Adwords kampányod során. Ezért volt szükség az adwordsre, hogy megtudd mi az amit az emberek beírnak a googlebe és a honlapodon vásárolnak is.

Fontos: ne feledd a keresőoptimalizálás nem megy gyorsan. Több hónap munka kell mire látni fogod az eredményt. Ez leginkább függ attól is, hogy  milyen nehézségű a kulcsszó amire a honlapodat optimalizálod. Ha egy SEO szakember neked mást állít akkor biztos lehetsz benne, hogy összecsapja a munkát. Ugyanis, ha  tele spameli a netet  a honlapoddal, tehát  mindenhova szétszórja a linkedet, akkor a google megbüntet és akkor szinte elkönyvelheted, hogy biztos, hogy nem leszel az első oldalon hanem esetleg a jobbik esetben a 20. oldal körül. Egy profi szakember a hírnevét sem kockáztatja, hogy azt mondja, hogy pár hónap alatt látni fogod az eredményt.